ایلان ماسک به صف مخالفان مالیات بر دارایی دیجیتال پیوست
اخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک به صف مخالفان مالیات بر دارایی دیجیتال پیوست

تنها چند ساعت به رأی گیری مهم در مورد مالیات بر دارایی های دیجیتال در مجلس سنای آمریکا باقی مانده است. اما جامعه ارز دیجیتال همچنان به یارگیری ادامه می‌دهد. فعالان ارز دیجیتال این بار، سراغ یکی از تأثیرگذارترین افراد این روزها رفتند و دست به دامان ایلان ماسک شدند.

چرا آمریکا می‌خواهد برای دارایی‌های دیجیتال مالیات تعیین کند؟

روز گذشته، رسانه ارز دیجیتال CryptoPotato خبر جنجالی تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای تنظیم و اجرای مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را منتشر کرد.

دو سناتور به نام‌های مارک وارنر و راب پورتمن اصلاحیه ای را پیشنهاد کردند که بر طبق آن تقریباً از «بروکر» یا «کارگزاری» و هر کسی که با آن در ارتباط است، مالیات بگیرد.

سه سناتور ایالات متحده به نام‌های سینتیا لومیس، ران وایدن و پت تومی با موضع‌های مخالف، قوانین بسیار سختگیرانه ای پیشنهاد کرده‌اند. وارنر و پورتمن نیز «اصلاحیات دقیقه نودی» خود بر این قانون را تقدیم مجلس کردند که نظر خودی‌های دنیای ارز دیجیتال را به خود جلب کرد.

اساساً، آخرین پیشنهاد آنها، حذف مالیات فقط برای شبکه‌های مبتنی بر استخراج (اثبات کار) (proof of work) و عرضه کنندگان کیف پول ارز دیجیتال را شامل می‌شود. اما جالب است که دولت بایدن از این اصلاحیه خاص حمایت کرد. حال باید پرسید پشت صحنه این موافقت عجیب چیست؟

مالیات بر یک صنعت نوپا ستم است

همانطور که آنتونی پامپلیانو خاطرنشان کرد، جامعه ارز دیجیتال با کمک گرفتن از شخصیت‌های بی شماری، نگرانی خود را نشان می دهد و مردم را ترغیب می کند که با سناتورهای خود تماس بگیرند و به آنها بگویند که تمایل دارند نوآوری و رفاه اقتصادی در ایالات متحده همچنان باقی بماند.

به اعتقاد بری سیلبرت، بنیانگذار و مدیرعامل گروه ارزهای دیجیتال (DCG)، این حرکت تماس با سناتورها، «تغییر ایجاد می کند» زیرا بر «تلاش‌های نمایندگان سناتور تأثیر مثبت دارد.» وی همچنین به طرفدارن خود توصیه کرد که «به تماس، ایمیل و تگ کردن نمایندگان خود در توییتر» ادامه دهند.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس Coinbase که کاملاً مخالف اصلاحات پورتمن است، رای گیری را یکی از «چندین عامل کلیدی که آینده را تعیین می کند»، توصیف کرد. علاوه بر این، او توضیح داد چگونه درخواست مدارک اثبات سهام (proof of stake) برای رعایت این قوانین، آن هم در شرایطی که اثبات کار استخراج کنندگان را حذف می‌کنیم ، یک درخواست «نشدنی و غیرممکن» است.

ایلان ماسک به قضیه مالیات بر ارز دیجیتال ورود می کند

ایلان ماسک که خود یکی از ذینفعان دنیای ارز دیجیتال است و سرمایه ای معادل 1,5 میلیارد دلار از خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در شرکت خود ذخیره کرده است، نیز روز گذشته، به جمع مخالفان تصویب این قانون پیوست. ایلان ماسک با اعلام موضع خود در موافقت با آرمسترانگ خاطرنشان کرد:

« موافقم. الان زمان مناسبی برای انتخاب برندگان یا بازندگان صنعت ارز دیجیتال نیست، زیرا در کشور هیچ بحرانی نداریم که بخواهیم اینگونه شتابزده قانونگذاری کنیم.»

باید منتظر ماند و دید که آیا سنا موفق خواهد شد برای نهنگ‌های ارز دیجیتال مالیات تعیین کند و در صورت حصول توفیق، این قانون چه تأثیراتی بر بازار ارز دیجیتال خواهد گذاشت؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام